Min Första Svensk Blogg!!

Tja!  Så äntligen ska jag skriva om min dag på min blogg!!  Hoppas du tycker det trevligt!!  :)  Okej....Idag vaknade jag klockan kvart i tio på morgonen.  Sedan åt jag frukost och tittarde på teve lite.  Shannon och jag gick till morgonträningen med Ida också!  Efter träningen gick vi till lunch och träffade Anna där.  På eftermiddagen, gick Anna till skolan och Shannon och jag gick hem.  Madde träffade oss hemma och hjälpte mig med min nya dator.  Jag är jätteglad att Madde hjäpte mig!!  Jag älskar henne!! :)  Hehe...Så sedan gick jag till skolan för att studera svenska.  Jag lärde mig nya ord och hur man skriver ordningen när man pratar om tid, plats, och subjekt med verb och objekt.  Jag förstår det men det är svårt.  Jag behöver plugga mer!  Jag gillar min svenska kurs mycket!  Efter skolan, gick jag till min andra träning på gymmet.  Sedan till min tredje träning och vi spelade mot IKSU herrar.  Vi spelade bra men vi var trötta.  Efter träningen gick Anna, Shannon och jag  till hotellet för att äta middag.  Sedan, köpte Shannon och jag mycket godis...ett kilo!!  Just det...WOW!  Det var jättegott!!  Nu tittar vi på en film som heter Tuck Everlasting.  Snart ska jag sova!!  

Imorgon är vi lediga!!  Vi ska fika för Julias födelsedag i vårt hus!  Jag ska baka cupcakes och Julia ska baka äppelpaj!!  Mums!!

Vädret var fint idag och solen sken!!  Snart blir det kallt...inte bra :(  Men jag gillar vinterväder med snö!!!  Lite i alla fall!  Vill ni träna svenska med mig...Jag behöver hjälp??!!  Tack för ert tålamod!  Jag tycker om att skriva på svenska men jag är långsam!  Det är kul!!

Hejdå vänner!!  (svensk vänner förstår hoppas jag!!)

KRAMAR!!!

Sidenote by Anna: Amy börjar bli riktigt duktig va!? Hon satt koncentrerad i 30 min för att få ihop den här texten. Första gången hon skrev något längre på svenska :D Jag fick sedan kolla igenom texten och rätta småfelen, vilket var mycket få!! Vi ska vara riktigt stolta över henne, och över vad hon åstadkommit på sån kort tid!
You go girl <3

Kommentarer
Postat av: MW6

Bra jobbat Mamy! Är imponerad, hade nog inte kunnat göra det på tyska faktiskt! keep up the good work!

2008-10-07 @ 23:17:49
URL: http://mattiaswallgren.blogg.se/
Postat av: Annis

Grymt! Vad duktig du är :)

2008-10-08 @ 17:16:27
Postat av: Amie

Jag är så stolt över dig! Fortsätta att öva på! Som man säger övning ger färdighet. När jag var i Frankrike jag snabbt räknat ut att om jag inte talar språket så mycket som möjligt skulle jag glömma det. Lycka till. Du gör bra!

2008-10-12 @ 07:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0